Ja vet inte vad min rubrik ska heta?

Hej..Sitter på golvet i hallen och skriver. De ekar bra i lägenheten. Micke har hjälpt mig hela dagen att flytta möbler och packa. Fy vad mkt det är som ska göras. Nu måste vi bo borta några veckor framöver.
Vi har fått vattenskada i lägenheten efter mindre än ett år sen den renoverades helt och vi flyttade in. Jätte tråkigt. Grannen under plinga på förra måndagen och visade mig en stor ros i hennes tack som bara växer och växer, helvete där är vårat badrum va de första ja tänkte. Dagen därpå kom 6 pers för att kika i vår lägenhet. Fukt fukt fukt överallt. Badrummet kommer att rivas ner och väggen intill vardagsrummet samt hela vardagsrumsgolvet. Yeahh! Så igår ringde dom och vill komma imorn kl 8 och börja riva. Och ut ska vi. I paniken ringde ja micke som har hjälpt mig flytta saker hela dagen. Bara tur att vi har Tina och Tobbes lägenhet hela nästa vecka också sen får vi flytta in till micke. Dom senaste dagarna har bestått av jobb, anmälningar hos div försäkringsbolag och ringandes till mäklare för att få veta om han som renoverat lägenheten får stå för kalaset för de gör då inte försäkringsbolaget. Eller till viss del. Golvet i badrummet gör dom men resten får vi stå för. Mongot som har renoverat har lagt klinker på en trasig våtrumsmatta vilket har eskalerat och spruckit mer och mer med tiden vi har bott här..Tränar för fullt gör ja också. 6 dagar i veckan med uppehåll på fredag. Jag har passat på att gå på massage på min lediga dag och vila upp mig med lite enklare promenader med Frans. I fredags va ja först på massage och sen va ja på en riktigt lång ansiktsbehandling som tog nästan två timmar. De va underbart. För att kunna göra bra ifrån sig på crossen måste man även ta hand om själen. Ja ska börja floating nästa vecka, de kommer att bli en upplevelse. För er som inte vet vad detta är så är det som en stor tunna man lägger sig naken i, full med vatten och salt. Locket stängs och det blir kolsvart, inne i baljan är man lätt som en fjäder och ligger i varmt vatten och kan bara slappna av. Alla muskler släpper efter och kroppen får ny energi. Varför man gör detta? Jo om man har spänningar/sättningar i kroppen, muskelvärk etc så får kroppen vara tyngdlös en timme och bara koppla av som den annars aldrig får sammanhängande. 45 min floatande motsvarar 6 timmars sömn. Så många nyförlösta kvinnor som får sova lite kommer och gör detta. Läkarna har börjat ordinera detta till nedstämda deppiga patienter och detta har gett bra resultat. Kända idrottare gör detta för att mentalt slappna av inför tävlingar och göra bättre ifrån sig. Dock finns det bara för tillfället ett enda ställe i Västerås som erbjuder denna sorts behandling. Men jag har fått tid och ska börja nästa vecka då. Längtar!
Kl fem blir de spinning på n,joy. Är alltid lika skönt att snurra benen.
I helgen va vi på Arbåga och körde. Jäklar vad kul vi hade. Det gick fort och bra trots stalp och vattenpölar. På lördag är de organiserad träning och vi kommer att vara där och köra jag och Anders. Jag längtar redan.

...för att strö lite mer salt i mitt sår och bättra på er läsglädje kan jag meddela att jag fick böter av bängen igår på 3000 spänn! Och Anders äger nu en Honda 250F 2010 ;)

Näe nu ha jag ont i rumpan av att sitta på golvet. hej!!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0