Måndag..

Nu har jag min baslicens. Bara transpondern kvar att beställa sen kan jag tävla utan problems. Skönare att ha hela licensen så man slipper köra på engångs, de blir rätt dyrt i längden.


 
Ja igår mina vänner, då klev vi upp kl sju, åt en stadig frukost som alltid när vi ska köra, ut till garaget, lasta och åka till Strängnäs.. Japp framme i tid till öppningsdags är grindarna fortfarande stängda :( Vi kikade hemsidan tidigare på morgonen och där stog de att den skulle vara öppen. Men icke, efter ett antal samtal fick vi höra att ingen åkning på banan skulle ske. Micke som körde skrev in ett inlägg i gb på deras hemsida om att vi åkt från västerås och kikat på deras sida där de stått att dom skulle ha öppet. Men vad gjorde de, där stog vi med hängläpp. Bara å kika alla andra banor och konstatera att de inte blev någon crossåkning på söndagen. Vi sadlade om mot garaget i tillberga å börja serva min hoj. Smörja länkage och svinglager. Nu ska bara min lilla meck byta olja åt mig å sen äre fräscht igen ;D
Ja bokade ett spinningpass på eftermiddagen och drog ur mig rejält. Ett spinn-elit satt som handen i handsken. Ja va så trött när ja kom hem och hade inga problem å somna. 

Imorse när ja klev upp läste ja att strängnäs hade svarat mickes inlägg och bett så mkt om ursäkt för att dom hade slarvat med banstatus. Då känns det genast seriöst igen och helt lugnt. Skönt att de inte tog tid för svaret och att dom verkligen brydde sig. 

Idag har de vare full fart. Haft kunder, tvättat 7 maskiner. Vilket pers. Först sortera berget med tvätt, sen in i IKEA påsar, ner för 4 trappor, ut i snöstormen med en hund å 5 påsar, haha vilket slit. Vi måste verkligen skaffa en tvättmaskin i lägenheten. Att sedan tvättstugan ligger så långt borta gör inte det hela mer roligt. Aja, jag hann med all tvätt, ta mina kunder, röja köket, damsuga och laga mat. Kvällen avslutade vi i hallsta med MSK Hammaren, ett månadsmöte som inte tog hela kvällen.
Nu ska jag slå mig ner i sängen å kika igenom min nya tatoo tidning. Imorgon står vi 9.30 på stan och kikar på den nya _____!!! ;)
Ha de gott..


Kommentarer
Postat av: Andreas

Oj ha du skaffat licens nu. Har du tänkt att börja tävla? Hur gjorde du för att få licens? Är det svårt?

2010-03-01 @ 22:13:27
Postat av: Kerstin

Hej! Hur går det med den nya??? När kan man få boka tid igen?

//Kerstin A

2010-03-02 @ 08:16:37
URL: http://designk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0