Välkommen hem Rut...

Goddagens.. Nu har vi kommit fram till påsken, usch vad fort tiden går. Sen jag bloggade sist har vi hunnit flyttat ifrån stan, lägenheten hos Anders syster och istället bosatt oss i Tillberga hos Micke. Det har varit ganska intensivt och påfrestande för psyket. Kan hälsa att jag klotade rejält för två helger sedan med crossen så mina kylare är inlämnade i Karlstad på renovering. Så kan de gå. Har man inte kört tillräckligt fort så har man inte gett allt. Som det ser ut nu så blir det inge påsk cross för min del men jag har inbokade pass för fys ändå.
Jo nu till en rolig nyhet. Vi har fått tillökning i familjen. En till fralla som heter Rut. Rut är omplacerad och bor här på helfoder. Det skiljer precis en månad mellan henne och Frans, Frans är född den 11 Augusti -09 och hon 11 September -09. Det roliga är att Frans är en hel storlek större än Rutan och hon ser så liten ut. I söndags hörde Ylva av sig och vi pratade lite om hundarna, det visade sig att hon är jättemånga där hemma nu och att Olivia snart får bebisar så Rut fick inte det utrymme och uppfostran som hon behöver nu. Ylva har hämtat henne från en kennel i Heby där hon blev en av sju st valpar som överlevde en kull vilket är helt fantastiskt. Anders va den som först ville att vi skulle ta henne och jag hakade på med en sekund efter. Vi fick höra att Rut skullke vara ett riktigt energiknippe som nästan aldrig satt stilla. När vi kom dit och träffade alla underbara frallor såg man på en gpng vem gumman va, en gul söt liten tjej med svart täckning i ansiktet. Och så go hon va. Vi smälte på en gång och utan tvekan följde hos med oss hem. Frans och hon hade redan blibit goda vänner och lekte för fulla muggar. Jag är så otroligt överlycklig att vi fått denna chans att ge Frans en tjej och go lekkamrat. Under dessa dagar sen hon fyttat in hos oss så ser vi Rut som en jättego tjej som vill pussas och mysa 24 h om dygnet och behöver en extra knuff i livet för att få lära sig lite vardagsuppfostran. Hon är väldigt sansad och försynt och den som verkligen fått energi är Frans. Om jag duschar så sitter hon lugnt utanför badkaret och väntar på att jag ska bli färdig och sen får man en jättepuss. Hon gillar inte lika mycket som Frans att ligga på rygg men somnar nästan på en gång när man stryker henne bakom örat. Första natten va Frans lite orolig och överväldigt glad att han inte kunde ge henne en lugn stund. Han hoppade upp och ner i sängen och somnade tillslut på golvet nedanför vilket aldrig tidigare hänt. På morgonen lekte dom oavbrutet och Frans delade med sig av sina leksaker. Först lekte han med Rut som han gör med alla andra av hans stora kompisar, lite busigt och hårt, men han märkte snabbt att det är en tik som är liten och skör så nu ser deras lekstil mycket bättre ut. Rut som ska vara den busigaste av dom backar av lite och ger Frans en dask om han är på henne för mkt.
Dom myser, leker, sover och har ett gott liv tillsammans och vi ser verkligen detta som en lyckoträff. 

På påsken ska vi vara ta de lugnt, när Anders slutar idag ska vi in till stan för att plocka ut liter mer dekaler till mig, håller på att göra hojen vårfin och väntar på ny plast också.

Lägger upp lite bilder på knottarna nu!!

Hej så länge..


















Kommentarer
Postat av: Moster

PUSSINUSS vilks sötisar :) Kram från Mostra

2010-04-06 @ 08:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0